Aktuella tjänster

Här hittar du mer information om tjänster, företag och sista ansökningsdag. Din information behandlas naturligtvis strikt konfidentiellt.

Två Juniora Systemkonsulter

 

Vi har lång erfarenhet av att skapa systemlösningar till mindre och mellanstora företag. Användarvänlighet, logik och flexibilitet är våra kännetecken. Vi arbetar med webb-, affärs-, och ekonomisystem och brinner för att våra kunder ska ha system som stödjer hela verksamheten. Från webbsajter till hela kundanpassade affärssystem med e-handel. För mer information se: www.montania.se

Till Halmstad söker vi nu två juniora systemkonsulter

Du trivs i ett mindre företag med varierade arbetsuppgifter, samarbete och ett stundtals högt tempo. Vi är ett drivet gäng med högt i tak och med en spännande framtid. Företaget är ekonomiskt stabilt och ägs av ledningen.

Efter en tids introduktion kommer du att bygga tilläggsfunktioner till befintliga system och hjälpa kollegor med större utvecklingsprojekt. I takt med att du lär dig kommer du själv att utveckla större systemlösningar. På lite längre sikt är målet att du även ska kunna ta ett större ansvar inom support och utveckling av våra kunder.

Förmodligen har du teknisk- eller naturvetenskaplig utbildningsbakgrund lägst på gymnasienivå. Andra utbildningar t ex inom Informatik eller Affärssystemprogrammet på högskolan kan också fungera. Har du intresse för databaser, gränssnitt och logik kan vi utbilda dig. Projekten du arbetar med bygger på databasen FileMaker och kunskaper inom detta eller annan likvärdig erfarenhet inom systemutveckling och databaser är meriterande. Det är viktigt för oss att du kommer in i arbetsuppgifterna på ett bra sätt.

Som person har du ett intresse för att lära dig nya verktyg och arbetssätt och du drivs av att arbeta i team och leverera logiska och användarvänliga system. Du är lyhörd och engagerad med förmåga att förstå kundernas behov.

Är du rätt person och brinner för utveckling har du stor möjlighet att utveckla din egen roll.

Känner du igen dig kan vi erbjuda dig en utmaning i en dynamisk miljö. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. Vid frågor ringer du Andreas Nilsson 0701-460 391 eller Carin Mossberger 0701-460 390.

Ansök nu

Teknisk Säljare

 

Gustavsberg Rörsystem AB har skapat, utvecklat och producerat avloppssystem, MA-System® och tryckrörssystem, VRS-System ® sedan 1947. Produktprogrammet innefattar även brunnar, spygatter, lätta betäckningar och handpumpar. Kombinationen av välutvecklade system och bolagets kompetensorganisation tillsammans med snabba och säkra leveranser innebär att vi kan guida dig till lösningar som gör skillnad. Huvudkontoret finns i Halmstad med produktion och centrallager med ca 18 anställda och omsättning runt 120 miljoner. Läs mer på www.gustavsberg-ror.se

Till Halmstad söker vi nu en Teknisk säljare

Vi kan erbjuda en tjänst med ett varierat arbetsinnehåll som omfattar både strategiska och operativa arbetsuppgifter inom försäljningsområdet. En stor del av tjänsten är att aktivt skapa och utveckla relationerna med nya och befintliga kunder. För att lyckas med det behöver du träffa och påverka personer på flera olika nivåer vilket kräver analys, planering och framförhållning.

Tjänsten kräver din närvaro på fältet då det är där vi tror tillväxten skapas. Dina kontaktytor på marknaden är allt från installatörer och grossister till entreprenörer och föreskrivande led. I kundens ögon är systemkunskap och förmågan att se möjligheter tydliga mervärden. Detta utmanar ditt logiska tänkande, problemlösningsförmåga och tekniska kunnande.

Uppföljning och rapportering är en naturlig del, vilket utgör grunden för utvecklingen framåt. Din överblick av och förståelse för olika intressenters påverkan i försäljningsprocessen är avgörande för hur väl du kommer att lyckas. På sikt kommer denna person spela en central roll i försäljningsplaneringen. Administrativa arbetsuppgifter kring de system som avser stödja försäljningen och marknadsföringen ingår likaså. Du rapporterar till försäljningschefen och VD.

Vi tror du har erfarenhet av relationsskapande försäljning inom B2B. Du har jobbat med teknisk och/eller rådgivande försäljning med goda resultat. Du har ett intresse för problemlösning och troligtvis en utbildningsbakgrund inom det byggtekniska området. Branschspecifik kunskap eller praktisk erfarenhet är en merit.

Som person är du drivande, kreativ och framåtblickande. Samtidigt tar du dig tid att följa upp och analysera för att få en djupare förståelse. Du trivs i mötet med människor då du är kommunikativ, prestigelös och anpassningsbar. Till dina drivkrafter hör att hitta lösningar och se möjligheter tillsammans med kunder och dina kollegor i en platt, kompetent och engagerad organisation.

Låter det spännande? Vi kan erbjuda en intressant och variationsrik tjänst i ett företag som präglas av samarbete, engagemang och delaktighet. Vi ser fram emot din ansökan senast den 28/9. Vid frågor kontaktar du Carin Mossberger 0701-460 390 eller Andreas Nilsson 0701-460 391.

 

Ansök nu

Affärsutvecklare

 

Almi erbjuder finansiering, rådgivning och riskkapital. Vårt uppdrag är att med kompetens, kapital och nätverk öka möjligheterna för företag i Halland att växa. Vi är 11 medarbetare i Halland och har kontor på Slottsmöllan i Halmstad. Almis kunder finns över hela länet, så arbetet kräver resande inom länet. Vi arbetar med företag i alla skeden, från sådd- och nyföretagarfas till expansionsfas. Vi finns över hela landet med regional kunskap och ett internationellt perspektiv. Varje år har vi i Halland ca 600 unika kunder och våra kunder finns i många olika branscher. Almi ägs av statliga Almi Företagspartner AB samt Region Halland. Almis vision är att investera i framtida tillväxt. Målet är fler att innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. För mer information om se: www.almi.se

Är du vår nästa Affärsutvecklare?

Vill du arbeta i ett flexibelt företag, i en omväxlande roll  och med det spännande uppdraget att utveckla näringslivet i Halland? Då ska du söka tjänsten som affärsutvecklare av tillväxtföretag nu. Almis övergripande mål är att fler innovativa idéer når marknaden framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt.

På Almi brinner vi för att utveckla företag. Vi är en partner med bredd som erbjuder våra kunder rådgivning, lån och riskkapital. Tjänsten innebär en vidare satsning på rådgivning till företag som vill arbeta med hållbar tillväxt.

Dina arbetsuppgifter 

På Almi arbetar du självständigt med stort ansvar för våra kunders framtida utveckling. Det är ett utåtriktat arbete som innebär kontakt med företagare inom olika branscher och olika målgrupper. Du genomför behovsanalyser för att identifiera kundens behov och matchar det sedan med rätt erbjudande inom Almis portfölj.

Affärsutvecklaren är en resurs för ägare/VD som vill utveckla sitt befintliga företag. Du analyserar affärsidéer och är bollplank, du arbetar med tillväxtrådgivning i unika bolag, och du driver projekt och program där du även aktivt medverkar. Du söker aktivt nya kunder som har tillväxtpotential och vill expandera på både en nationell och internationell marknad. Rollen innebär både att driva tillväxtprocesser i befintliga bolag, mentorprogram och styrelseutbildning.

Arbetet är mestadels självständigt, men du jobbar nära andra affärsutvecklare med olika spetskompetens, så som innovation, nyföretagande och finansiering. Vi är en tight grupp, så hjälp finns alltid att få via kollegor eller externa resurser.

Din profil 

Du har akademisk utbildning och har erfarenhet från att driva små eller medelstora företag som haft en snabb och kraftig expansion. En bakgrund som eget företag är det en fördel. Erfarenhet att leda, driva och genomföra projekt är också ett plus.

Vi söker dig som brinner för att utveckla regionens företag. Som person är du operativ, driven, resultatinriktad med ett genuint intresse av att arbeta med och entusiasmera människor. Du har förståelse för företagares villkor, är en god lyssnare, är prestigelös, har hög integritet och stimuleras av att se andra lyckas.

Du har erfarenhet av att skapa goda relationer i och utanför organisationer och stimuleras av en verksamhet med stark regional förankring, många intressenter och medfinansiärer. Du motiveras av det offentliga och marknadskompletterande uppdraget som Almi har och kan vara representativ för Almis hela verksamhet vad gäller uppdrag och värderingar.

Vi ser fram emot din ansökan snarast då urval sker löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Nilsson 0701-460 391 eller Carin Mossberger 0701-460 390. Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

 

Ansök nu

Marknadskommunikatör med digitalt fokus

 

Rowico AB är ett familjeägt grossistföretag placerat i Halmstad. Vi designar, marknadsför och distribuerar möbler till möbeldetaljister i Europa. Vår breda kollektion består huvudsakligen av trämöbler i hemmiljö. Bolaget etablerades 1971 har idag 40 anställda. Se även vår hemsida: www.rowico.se

Med placering i Halmstad söker vi nu en Marknadskommunikatör med digitalt fokus

Vill du spela en viktig roll i företagets framtida varumärkeskommunikation och digitalisering? Har du kunskapen, känslan och engagemanget för att driva marknadskommunikationen till nya nivåer? Du tar ett helhetsansvar för företagets visuella uttryck i ord och bild vilket kommuniceras via hemsidan, övriga digitala kanaler och i tryck. Din förmåga att skapa tilltalande layouter är avgörande för att lyckas i rollen.

Den viktigaste delen av tjänsten är utvecklingen av företagets digitala kanaler och webb vilket även omfattar integrationer med övriga system såsom produktdatabaser (PIM) och affärssystem. I tjänsten ingår även att skriva nyhetsbrev, skriva texter samt ansvara för trycksaker. Du rapporterar till marknadschefen och samarbetar med marknads- och sortimentavdelningen.

Vi tror du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från en marknadsavdelning eller som Copywriter på en byrå. Du är en skicklig skribent och har tidigare arbetat med att skapa Content i enlighet med en grafisk profil. SEO, SEM och Google Analytics har varit naturliga inslag i tidigare roller och du är uppdaterad i de senaste trenderna. En högre utbildning inom marknadsföring, journalistik eller grafisk design är tänkbar.

Som person har du ett starkt intresse för marknadsföring och varumärkesbyggnad samt ligger i framkant inom webb och digitala medier. Kreativitet och en känsla för färg och form är viktiga egenskaper vi söker. Dessutom kräver tjänsten struktur, analysförmåga och strategiskt tänkande.

Är du intresserad av att jobba i en dynamisk bransch på ett företag i framkant? Då kan vi erbjuda dig en intressant utmaning med stort ansvar. Tjänsten är placerad i Halmstad. Vi ser fram emot din ansökan senast den 9/9. Har du frågor kontaktar du Carin Mossberger 0701-460 390 eller Andreas Nilsson 0701-460 391

Ansök nu

Teknisk support

 

Tylö AB är idag världens ledande tillverkare av stimulerande miljöer för bastu, ångdusch och ångbad. Vi har ett starkt varumärke, betydande marknadsandelar och alla resurser som krävs för en fortsatt stabil tillväxt. Vårt framgångskoncept bygger på att erbjuda kvalitetsprodukter som främjar avkoppling, njutning och äkta badglädje. Varje produkt som bär vårt namn är utvecklad och tillverkad inom det egna företaget i vår egna fabrik i Halmstad som nu omfattar 20.000 kvadratmeter tillverkningsyta. För mer information se: www.tylo.se

Nu söker vi en person inom Teknisk support till vår after sales avdelning

Eftermarknadsservice är en viktig och varumärkesbyggande funktion i företaget. Kunden förväntar en snabb och effektiv problemlösning. Det kommer att bli din huvuduppgift att hantera tekniska frågor, service- och reklamationsärenden mot svenska och utländska återförsäljare och konsumenter.

Tjänsten innebär stor variation och du arbetar både självständigt och i team. Du hanterar flera ärenden samtidigt och har många kontaktytor. En viktig del internt är att bidra till produkt- och serviceförbättringar.

Vi tror du har en teknisk utbildningsbakgrund inom el/elektronik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknade arbetsuppgifter sedan tidigare. Kanske har du förvärvat delar av din tekniska kompetens från ett praktiskt arbete med tekniska produkter. Har du erfarenhet av styrsystem är det en fördel. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska. Du är en van datoranvändare. Kunskaper i Auto CAD eller Solid Works är meriterande.

Som person är du en samarbetsinriktad problemlösare. Du är kommunikativ, strukturerad och trivs med ett högt arbetstempo. Service för dig är effektiv problemlösning kombinerat med ett positivt och professionellt bemötande. Tjänsten är placerad i Halmstad.

Är du intresserad av att arbeta med kundsupport i en internationell miljö? Vi erbjuder ett varierat arbete med internationella kontaktytor. Vi ser fram emot din ansökan snarast urval sker löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Nilsson 0701-460 391 och Carin Mossberger 0701-460 390.

Ansök nu

CAD support

 

Tylö AB är idag världens ledande tillverkare av stimulerande miljöer för bastu, ångdusch och ångbad. Vi har ett starkt varumärke, betydande marknadsandelar och alla resurser som krävs för en fortsatt stabil tillväxt. Vårt framgångskoncept bygger på att erbjuda kvalitetsprodukter som främjar avkoppling, njutning och äkta badglädje. Varje produkt som bär vårt namn är utvecklad och tillverkad inom det egna företaget i vår egna fabrik i Halmstad som nu omfattar 20.000 kvadratmeter tillverkningsyta. För mer information se: www.tylo.se

Nu söker vi en person inom CAD Support till After Sales avdelningen

Din huvuduppgift är framtagning av ritningar till vår specialtillverkning av basturum. Tjänsten innebär många kontaktytor med produktionsberedning, utveckling och försäljning. Rollen som CAD-Support kräver noggrannhet, stort kundfokus och hög servicegrad gentemot säljare och återförsäljare.

En viktig del av rollen är även att göra offertkalkyler för prissättning av specialförfrågningar. I andra hand är du behjälplig vår tekniska support via telefon och mail mot återförsäljare, installatörer och slutanvändare.

Vi tror du har en teknisk utbildningsbakgrund och erfarenhet som konstruktör. Du har ett intresse och en känsla för design samt goda kunskaper i Auto CAD eller Solid Works. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och behärskar engelska. Grundläggande kunskaper i el/elektronik är meriterande.

Vi söker dig som trivs i en varierad, intensiv vardag där kundfokus och hög servicegrad är en förutsättning för ett lyckat arbete. Som person är noggrann och strukturerad och klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt.

Vi kan erbjuda ett roligt, utmanande och varierat arbete där din insats är mycket värdefull för Tylös fortsatta försäljningsframgångar. Tjänsten är på heltid och placering är på vårt huvudkontor i Halmstad.

Ansök snarast då urval sker löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Nilsson 0701-460 391 eller Carin Mossberger 0701-460 390. 

Ansök nu

Säljare med inriktning mot tillverkningsindustrin (Tillsatt)

 

Ekoplast Emballage AB, som ingår i koncernen Trioplast Industrier och dess division Industrifilm, utvecklar och tillverkar ca: 4000 ton polyetenfilm per år. Företaget har ca 20 anställda och omsätter drygt 70 MSEK. Förutom standardprodukter tillverkas en mängd olika kundanpassade och helt skräddarsydda lösningar. Produktionen består av extrudering och konvertering av folie, ark, huv, säck och påse. Våra kunder finns i så skilda branscher som livsmedel, skog, möbler och övrig industri. För mer information om företaget se: www.ekoplast.se

Nu söker vi en Säljare med inriktning mot tillverkningsindustrin

Den vi söker är den oerhört viktiga länken mellan kunden och verksamheten. Med högt fokus på kundrelationen säkerställer du att befintliga affärer fortlöper och utvecklas i nära samarbete med kunden. Du arbetar strategiskt och långsiktigt med befintliga kunder och kombinerar det med att aktivt söka och skapa framtida affärsmöjligheter genom att bearbeta potentiellt nya kunder. Ekoplasts kunder är välrenommerade och professionella företag med verksamhet i Sverige, Norge och Danmark.

Du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor och utnyttjar koncernens tekniska kompetens och erfarenhet inom plastbranschen. Att hantera inkommande förfrågningar på ett affärsmässigt sätt, göra kundbesök och att aktiv bearbeta marknaden på olika sätt är naturliga inslag i din roll. Tjänsten innebär att du jobbar både i Varberg och är ute och träffar våra kunder.

Din profil

För att vara aktuell för denna tjänst har du flera års erfarenhet av försäljning och erfarenhet från tillverkande industri. Du har vana av att hantera och förstå avtal. Erfarenhet och kompetens inom plast är meriterande. Din tekniska förståelse är god liksom din IT-vana och du hanterar Officepaketet obehindrat. Vidare krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift.

Vi söker dig som tycker att ett arbete innehållande kundrelationer och långsiktig försäljning är oerhört roligt och stimulerade. Ditt starka driv och ditt stora engagemang gör att du lyckas i din försäljning och når de mål som sätts upp. Vidare är du uthållig och tålmodig i de affärer som du är involverad i. Du arbetar självständigt och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt samtidigt som du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor skapar möjligheterna för en fortsatt positiv utveckling på Ekoplast. Vi tror att vi kan erbjuda intressanta och utvecklande arbetsuppgifter i ett mycket trivsamt företag.

Omfattning

Tjänsten utgår från Varberg och är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag

Har beskrivningen ovan väckt ditt intresse ser vi mycket fram emot din ansökan. Vänligen skicka din ansökan snarast, dock senast den 11/8. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701-460 390 eller Andreas Nilsson 0701-460 391.

Ansök nu

Projektledande maskiningenjör (Tillsatt)

 

DIAB AB är ett företag med verksamhet inom kompositmaterial och sandwichteknologi. Produkterna används över hela världen inom Marin-, Vind-, Aero-, Transport- och Industrisegmenten. DIAB AB ingår i DIAB-Koncernen med sina fyra huvudsakliga produktionsenheter i Sverige, USA, Kina och Italien. Bolaget är representerat via egna försäljningsbolag på den inhemska och internationella marknaden. Koncernen omsätter ca 1,0 miljarder och har ca 800 anställda. DIAB AB är ett produktionsbolag som omsätter ca 280 miljoner och har ca 200 anställda. Fabriken i Laholm är certifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001. Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete i ett intressant företag. Låter det spännande?  Läs mer om oss och våra produkter på www.diabgroup.com.

Nu söker vi en Projektledande maskiningenjör

Dina arbetsuppgifter

Som Projektledare driver du investeringsprojekt så att vi har rätt maskinpark och infrastruktur. Vi växer och kommer att ta ytterligare kliv de närmsta åren enligt vår strategiska plan. Förutom strategiska investeringar måste vi även uppdatera gammal utrustning. Du planerar, förhandlar och leder projekten för att nå projektens mål.

Förutom investeringsprojekt är du med i Focus Improvement Blocket som leder förbättringsprojekt enligt DMAIC.

Ansvarig för

  • investeringsprojekt inklusive inköpsförhandlingar
  • ständiga förbättringsprojekt
  • sex sigma projekt
  • utverkande av komponentspecifikationer
  • mekanisk prövning av ny utrustning
  • samverkan med produktion för utveckling av maskinpark
  • framtagning av mekaniska konstruktionsunderlag i syfte att förbättra existerande utrustning eller konstruera nya funktioner.
  • definiera systemfunktion hos nya El konstruktioner
  • samverkan med övriga bolag inom gruppen i applicerbara områden

Din profil

Vi tror att du är högskoleutbildad med teknisk utbildning, samt > 2 års arbetslivserfarenhet. Vi har en processtillverkning samt efterföljande bearbetande maskiner, allt ifrån sågar till robotar och CNC maskiner. Du  har ett brett tekniskt intresse.

Följande erfarenheter ser vi som meriterande:

  • inköp av maskiner och produktionslinjer samt byggnation av nya lokaler
  • utvecklingsarbete 
  • projektledning, inklusive drivkraft till ständigt lärande
  • förbättringsarbete enligt sex sigma metoden och DMAIC

Som person är du drivande och en självständig problemlösare som genom bra ledaregenskap motivera och engagera dina projektdeltagare. Du arbetar effektivt och är bra på att organisera, bygga team och är kostnadseffektiv. Tillsammas med ditt team bygger du en stabil maskinpark och infrastruktur inför framtiden. Det är viktigt att du har en bra kommunikativ förmåga, då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du ingår i produktionstekniska gruppen och rapporterar direkt till Teknisk chef.

Ansökan

Är du en person som söker ett utvecklande, omväxlande och ansvarstagande arbete i en nyckelfunktion. Välkommen med din ansökan!

 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carin Mossberger 0701-460 390 ellerAndreas Nilsson 0701-460 391. Urvalet sker löpande och annonsen kan därför stängas innan sista ansökningsdag, den 14/8- 2017. 

Ansök nu

Två Juniora Systemkonsulter

 

Vi har lång erfarenhet av att skapa systemlösningar till mindre och mellanstora företag. Användarvänlighet, logik och flexibilitet är våra kännetecken. Vi arbetar med webb-, affärs-, och ekonomisystem och brinner för att våra kunder ska ha system som stödjer hela verksamheten. Från webbsajter till hela kundanpassade affärssystem med e-handel. För mer information se: www.montania.se

Till Halmstad söker vi nu två juniora systemkonsulter

Du trivs i ett mindre företag med varierade arbetsuppgifter, samarbete och ett stundtals högt tempo. Efter en tids introduktion kommer du att bygga tilläggsfunktioner till befintliga system, delta i mindre nya projekt och hjälpa kollegor med större projekt. I många fall kommer du att agera backup och stöd för den konsult som är kundansvarig. I takt med att du lär dig blir projekten större. På lite längre sikt är målet är att du ska kunna ta ett större ansvar inom support och utveckling av våra kunder.

Projekten du arbetar med kommer till stor del att bygga på databasen FileMaker varför kunskaper inom detta är meriterande. Saknar du denna specifika kunskap men har annan relevant erfarenhet eller utbildning inom systemutveckling och databaser får du internutbildning. Det är viktigt för oss att du kommer in i arbetsuppgifterna på ett bra sätt. Förmodligen har du teknisk- eller naturvetenskaplig utbildningsbakgrund lägst på gymnasienivå.

Som person har du ett intresse för att ständigt lära dig nya verktyg och arbetssätt. Du är lyhörd har förmågan att förstå kundernas behov. Egenskaper som flexibilitet, samarbetsförmåga och engagemang värderas högt. Du drivs av att arbeta i team och att erbjuda kunder kostnadseffektiva lösningar.

Är du rätt person och brinner för utveckling har du stor möjlighet att utveckla din egen roll. Du känner stolthet över att leverera logiska och användarvänliga system med hög kvalitet.

Känner du igen dig kan vi erbjuda dig en utmaning i en dynamisk miljö. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. Vid frågor ringer du Andreas Nilsson 0701-460 391 eller Carin Mossberger 0701-460 390.

Ansök nu

Redovisningsekonom (Tillsatt)

 

Gnotec Kinnared är ett högautomatiserat företag specialiserat på avancerad pressning i kombination med motstånds- och robotsvetsning. Kunderna består av europeisk fordons- och verkstadsindustri. Företaget har ca 200 anställda och omsättningen uppgår till ca 600 MSEK. Koncernen Gnotec har totalt ca 600 anställda i sina verksamheter i Sverige, Slovakien och Kina. Omsättningen uppgår till ca 1 Mdkr.För mer information om verksamheten, se www.gnotec.com

Nu söker vi en driven Redovisningsekonom

Söker du en utmanande och utvecklande ekonomitjänst i ett framgångsrikt företag? Är du intresserad av att växa i en samarbetsinriktad och effektiv miljö med internationella kontaktytor. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas och på sikt få ett större ansvar.

Du kommer ansvara för löpande redovisning, likviditetsrapporter, period- och årsbokslut samt övrig förekommande rapportering. I arbetet ingår bokföring av dagliga inbetalningar samt hantering och indrivning av kundfordringar. Därtill följer rapportering av moms- och arbetsgivaravgifter.

En viktig del av rollen är att bidra till utveckling av rutiner samt arbetssätt inom redovisningsområdet. Du kommer arbeta nära ekonomichefen. Vid behov stöttar du ekonomiassistenten.

Du har en ekonomisk utbildning på högskolenivå med redovisningsinrikning. Tjänsten kräver utmärkta redovisnings- och datorkunskaper. Goda kunskaper i engelska är ett krav då du arbetar i en internationell miljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsuppgifterna ovan men sätter stort värde vid ditt engagemang och vilja att lära.

Som person är du samarbetsinriktad och engagerad samt har en positiv grundinställning. Struktur, noggrannhet och effektivitet är kännetecknande för dig vilket medför att du kan hantera en tidvis hög arbetsbelastning. Du kommunicierar tydligt och genomtänk både i tal och skrift.

Känner du igen dig i beskrivningen? Vi kan erbjuda en utmanande tjänst i en utvecklande och trevlig arbetsmiljö. Tjänsten är placerad i Kinnared. Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Nilsson 0701-460 391 eller Carin Mossberger 0701-460 390. Vi ser fram emot din ansökan snarast då urval sker löpande.

Ansök nu

Äldre tjänster →