Aktuella tjänster

Här hittar du mer information om tjänster, företag och sista ansökningsdag. Din information behandlas naturligtvis strikt konfidentiellt.

Vi söker fler medarbetare

 

Baker Tilly Ahlgren & Co är idag ca 20 medarbetare och erbjuder tjänster inom revision, redovisning, löner, bokslut/årsredovisning och skatterådgivning. Från hösten 2018 är även Mjöbäcks Bokförings-& Revisionsbyrå AB en del av vårt företag. Vår verksamhet ägs och drivs lokalt och vi ingår i Baker Tilly Sverige, ett nätverk med ca 600 medarbetare på ett 70-tal kontor runt om i Sverige. För mer info se www.btac.se

Vi söker fler medarbetare

Vi har en stark tillväxt och behöver förstärka vårt team med fler kvalificerade revisorer, redovisningskonsulter och assistenter för att möta efterfrågan på våra tjänster.

Vi arbetar aktivt för att vara den bästa samarbetspartnern för våra kunder och satsar därför mycket på utbildning och utveckling av vår personal och våra tjänster. För oss är det viktigt att våra medarbetare är kompetenta men också att du gillar och delar våra kärnvärden.

Vi tror att du är en pigg och nyfiken person som har lätt för att lära, du är framåt, social och gillar att arbeta tillsammans med andra. Du är engagerad och tycker om att ta ansvar för ditt arbete. Dina blivande kollegor trivs på jobbet och ser fram emot att välkomna dig som en i gänget.

Våra kontor finns centralt i Falkenberg, Varberg och Mjöbäck och vi arbetar tillsammans som en gemensam enhet. Hos oss är det möjligt att påverka det dagliga arbetet och medverka till företagets fortsatta positiva utveckling.

Vi söker dig som har erfarenhet av revision och/eller bokföring/bokslut men vi söker även dig med ambitioner som är nyutexaminerad med ekonomisk utbildning och har stort intresse för branschen och yrket.

Vi rekryterar löpande, skicka din ansökan redan idag!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Rådgivare

 

Almi investerar i framtida tillväxt och vi erbjuder finansiering, rådgivning och riskkapital. Vårt uppdrag är att med kompetens, kapital och nätverk öka möjligheterna för företag i Halland att växa. Vi är 11 medarbetare i Halland och har kontor på Slottsmöllan i Halmstad. Almis kunder finns över hela länet, så arbetet kräver resande inom länet. Vi arbetar med företag i alla skeden, från sådd- och nyföretagarfas till expansionsfas. Varje år har vi i Halland ca 600 unika kunder och våra kunder finns i många olika branscher. Almi ägs av statliga Almi Företagspartner AB samt Region Halland. Almi finns över hela landet med regional kunskap och ett internationellt perspektiv. Almis vision är att investera i framtida tillväxt. Målet är fler att innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. För mer information se: www.almi.se 

Nu söker vi en Rådgivare 

Vill du arbeta i ett flexibelt företag, i en omväxlande roll och med det spännande uppdraget att utveckla näringslivet i Halland? Då ska du söka tjänsten som rådgivare till företag i tillväxt. Almis övergripande mål är att fler innovativa idéer når marknaden framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. På Almi brinner vi för att utveckla företag. Vi är en partner med bredd som erbjuder våra kunder rådgivning, lån och riskkapital. Tjänsten innebär en vidare satsning på rådgivning till företag som vill arbeta med hållbar tillväxt.

Dina arbetsuppgifter 

På Almi arbetar du självständigt med stort ansvar för våra kunders framtida utveckling. Det är ett utåtriktat arbete som innebär kontakt med företagare inom olika branscher och olika målgrupper. Du genomför behovsanalyser för att identifiera kundens behov och matchar det sedan med rätt erbjudande inom Almis portfölj. Rådgivaren är en resurs för ägare/VD som vill utveckla sitt befintliga företag. Du analyserar affärsidéer och är bollplank, du arbetar med tillväxtrådgivning i unika bolag, och du driver projekt och program där du även aktivt medverkar. Du söker aktivt nya kunder som har tillväxtpotential och vill expandera på både en nationell och internationell marknad.

Rollen innebär att driva tillväxtprocesser i befintliga bolag med fokus på lönsamhetsstyrning och där proaktivitet och försäljning blir mycket viktigt då du blir ansvarig för att bygga en kundbas inom ett nytt rådgivningsområde. Arbetet är mestadels självständigt, men du jobbar nära andra affärsutvecklare med olika spetskompetenser, så som innovation, nyföretagande och finansiering. Vi är en tight grupp, så förmåga att jobba i team är en förutsättning.

Din profil

Du har akademisk utbildning gärna inom ekonomi. Du har erfarenhet från finansiering och ekonomisk styrning, har du även erfarenhet från att driva små eller medelstora företag, gärna företag som haft en snabb och kraftig expansion. Erfarenhet att leda, driva och genomföra projekt är också ett plus. Vi söker dig som brinner för att utveckla regionens företag. Du är operativ, driven, resultatinriktad och har ett genuint intresse av att arbeta med och entusiasmera människor. Du har förståelse för företagares villkor. Du är en god lyssnare, prestigelös, har hög integritet och stimuleras av att se andra lyckas. Du har erfarenhet av att skapa goda relationer i och utanför organisationer och stimuleras av en verksamhet med stark regional förankring, många intressenter och medfinansiärer. Du motiveras av det offentliga och marknadskompletterande uppdraget som Almi har och kan vara representativ för Almis hela verksamhet vad gäller uppdrag och värderingar. Tjänsten utgår ifrån Almis kontor i Halmstad.

Vi ser fram emot din ansökan snarast då urval sker löpande. Frågor besvaras av Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390.

Är du Almi Hallands nästa rådgivare? Varmt välkommen med din ansökan!

 

Ansök nu

Lagermedarbetare

 

Top Swede konfektion tillverkar yrkes- och profilkläder samt importerar skyddsskor. Vi arbetar för att ta fram funktionella arbetskläder med noggrant utvalda material. Vi designar modellerna och utvecklar materialen i samarbete med våra fabriker för att kunna erbjuda marknaden bästa tänkbara produkter till ett gynnsamt pris. Top Swede ingår i samma företagsgrupp som Sikab och delar lokaler i Hisings Backa. För mer information se www.topswede.se

Nu söker vi en Noggrann och Effektiv Lagermedarbetare

Du tar ansvar för att in- och utleveranserna sker effektiv och smidigt. Inleveranserna kommer styckvis eller i containers och ankomstkontrolleras. Containrarna lossas manuellt vilket kan vara fysiskt krävande. Arbetet kräver både effektivitet och organisationsförmåga. Orderplock, packning samt sammanställning av fraktdokument ingår likaså. Delar av lagerhanteringen sker med en plocktruck vilket underlättar arbetet.

Vi tror du har några års erfarenhet från lagerarbete kanske från ett distributionslager eller från styckegodshantering. Troligtvis är du van vid systemstöd och har i övrigt en allmänt god datorvana. Du har gymnasiekompetens, goda kunskaper i svenska samt körkort B.

För denna tjänst värderar vi dina personliga egenskaper högt. Du är en lojal och ansvarskännande person som värdesätter ordning och reda. Samtidigt tar du egna initiativoch arbetar effektivt och lösningsorienterat. Arbetsuppgifterna innebär att du både arbetar självständigt och i team.

Känner du igen dig? Då kan vi erbjuda dig ett självständigt, ansvarfullt och varierat arbete tillsammans med trevliga arbetskamrater. På lagret arbetar 4 personer. Vi ser fram emot din ansökan snarast, dock senast den 2018-09-26.

Ansök nu

Redovisningsekonom

För kunds räkning söker vi nu en Redovisningsekonom Skandinavien 
 
Du kommer arbeta med redovisning, periodisering, kontoavstämningar samt vara involverad i månadsbokslut. Tjänsten omfattar flera enheter i Skandinavien och är en kvalificerad ekonomiroll. Moms, arbetsgivaravgifter och intrastatrapportering ingår likaså. 
 
Internrapportering, likviditetsplanering och SCB statistik omfattas även av tjänsten. Du sköter även administrationen kring företagets leasingbilar. Löneadministrationen är outsourcad men du är kontaktperson och behjälplig vid interna frågor kring lön. 
 
Du har gedigen erfarenhet som redovisningsekonom samt har mycket goda kunskaper i Excel. Är du en van SAP användare värderas det högt. Har du arbetat i en koncern mot tydliga deadlines är det meriterande tillsammans med erfarenhet av löner. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska.  
 
Som person är du utåtriktad, självgående och proaktiv. Du trivs med ett högt arbetstempo, är ansvarstagande och vill utvecklas som redovisningsekonom. 
 
Låter det spännande? Då kan vi erbjuda dig en kvalificerad redovisningsroll med Skandinavien som arbetsområde. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. Tjänsten är placerad i Halmstad. 
 
För mer information kontakta Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391. 

Ansök nu

Personalchef

 

Gnotec Sweden är ett högautomatiserat företag specialiserat på avancerad pressning i kombination med motstånds-, smältsvets- och robotsvetsning. Kunderna består av europeisk fordons- och verkstadsindustri. Företaget har ca 375 anställda och omsättningen uppgår till ca 900 MSEK. Koncernen Gnotec Group har totalt ca 700 anställda i sina verksamheter i Sverige, Slovakien och Kina. Omsättningen uppgår till ca 1,3 Mdkr. För mer information om verksamheten, se www.gnotec.com

Nu söker vi en Personalchef

Har du ett starkt intresse för personal och kompetensutveckling? Är du en effektiv och professionell person som kan se till att Gnotec Sweden även fortsättningsvis lever upp till sina åtaganden mot personal, ägare och myndigheter?

Du får det övergripande ansvaret för samtliga personalfrågor. En viktig del av tjänsten är att informera och säkerställa att lagar, regler och policys efterlevs inom personalområdet.Du sköter kontakter och förhandlingar med arbetstagarorganisationer samt är delaktig i lönerevisioner.

I arbetsuppgifterna ingår att planera och genomföra utbildningar, ledarskaps- och kompetensutveckling inom kollektiv- och tjänstemannasidan. Samtidigt ansvar du för rekrytering, avveckling och kompetensplanering.

Du verkar aktivt för en god psykosocial och fysisk arbetsmiljö vilket även omfattarhälsoarbete, rehabilitering och kontakten med företagshälsovård. I det dagliga arbetet stöttar och vägleder du företagets chefer i personalfrågor. Ständiga förbättringar av rutiner och arbetssätt ingår som en naturlig del av tjänsten.

Du har gedigen erfarenhet inom personalledning, troligtvis från ett tillverkande företag samt utmärkta kunskaper inom organisation och arbetsrätt. Vi tror det krävs en högskoleutbildning inom personaladministration eller beteendevetenskap samt god datavana. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Som person är du strukturerad, analytisk och engagerad. Driv, effektivitet och uthållighet är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Du trivs med ett högt arbetstempo och ett samarbetsinriktat arbetssätt.

Har du ett starkt intresse inom personalarbete och utveckling? Då kan vi erbjuda en omväxlande och utmanande roll i ett företag som ligger i branschens absoluta framkant. Vi ser fram emot din ansökan snarast. Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390. Tjänsten är placerad i Kinnared men omfattar även fabriken i Reftele.

Ansök nu

Metodansvarig Supply Chain

 

Gnotec Sweden är ett högautomatiserat företag specialiserat på avancerad pressning i kombination med motstånds-smältsvets- och robotsvetsning. Kunderna består av europeisk fordons- och verkstadsindustri. Företaget har ca 375 anställda och omsättningen uppgår till ca 900 MSEK. Koncernen Gnotec Group har totalt ca 700 anställda i sina verksamheter i Sverige, Slovakien och Kina. Omsättningen uppgår till ca 1,3 Mdkr. För mer information om verksamheten, se www.gnotec.com

Nu söker vi en Metodansvarig för Supply Chain MASC

Det blir din uppgift att systematiskt, kostnadsmedvetet och analytiskt medverka till att uppställda mål för leveranssäkerhet, lageromsättning och lönsamhet uppfylls.

Du säkerställer att logistikfunktionen kontinuerligt förbättrar sina måltal inom kvalitet, produktivitet och kostnad genom ständiga förbättringar inom planering, materialstyrning, materialflöde, godshantering och transporter.

I tjänsten ingår även ansvar för lageroptimering med avseende på råmaterial, PIA och färdigvarulager samt delta i utvecklingen av ERP systemet.

Vi tror du har en universitets- eller högskoleutbildning med logistikinriktning kombinerat med goda kunskaper inom affärssystem och Officepaketet. Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska.

Lång arbetslivserfarenhet inget krav för denna tjänst.

Som person är du utåtriktad, positiv och engagerad. Du är noggrann, systematisk och är en effektiv lagspelare som trivs med ett högt arbetstempo. Du drivs av mål, resultat och förbättring.

Har du ett starkt intresse för logistik och utveckling? Då kan vi erbjuda en omväxlande och utmanande roll i ett företag som ligger i branschens absoluta framkant. Vi ser fram emot din ansökan snarast. Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390. Tjänsten är placerad i Kinnared.

Ansök nu

Systemkonsulter Affärssystem

 

Vi har lång erfarenhet av att skapa systemlösningar till mindre och medelstora företag. Användarvänlighet, logik och flexibilitet är våra kännetecken. Vi arbetar med webb-, affärs-, och ekonomisystem och brinner för att våra kunder ska ha system som stödjer hela verksamheten. Från webbsajter till hela kundanpassade affärssystem med e-handel. För mer information se: www.montania.se

Vi söker Systemkonsulter Affärssystem

Du trivs i ett mindre företag med varierade arbetsuppgifter, samarbete och ett stundtals högt tempo. Vi är ett drivet gäng med högt i tak och med en spännande framtid. Företaget är ekonomiskt stabilt och ägs av ledningen.

Efter en tids introduktion kommer du att bygga tilläggsfunktioner till befintliga affärssystem och hjälpa kollegor med större utvecklingsprojekt. I takt med att du lär dig kommer du själv att utveckla större systemlösningar. På lite längre sikt är målet att du även ska kunna ta ett större ansvar inom support och utveckling av våra kunder.

Jobbet är variationsrikt och innebär att prata med kunder om deras behov, föreslå lösningar och därefter programmera. Du har flera erfarna kollegor som du samarbetar med och får stöd av i din utveckling.

Förmodligen har du teknisk- eller naturvetenskaplig utbildningsbakgrund lägst på gymnasienivå. Andra utbildningar t ex inom Informatik, IT, webbutveckling eller ekonomi på högskolan kan också fungera. Har du bara intresse för databaser, gränssnitt och logik kan vi utbilda dig.

Projekten du arbetar med bygger på databasen FileMaker och kunskaper inom detta eller annan likvärdig erfarenhet inom systemutveckling och databaser är meriterande. Det är viktigt för oss att du kommer in i arbetsuppgifterna på ett bra sätt.

Som person har du ett intresse för att lära dig nya verktyg och arbetssätt och du drivs av att arbeta i team och leverera logiska och användarvänliga system. Du är lyhörd och engagerad med förmåga att förstå kundernas behov. Är du rätt person och brinner för utveckling har du stor möjlighet att utveckla din egen roll.

Känner du igen dig kan vi erbjuda dig en utmaning i en dynamisk miljö. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. Vid frågor ringer du Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390.

Ansök nu

Konstruktör

 

Bendiro Profile Tech AB är Skandinaviens ledande tillverkare och leverantör av rullformade specialprofiler. Rullformning är ett rationellt och kostnadseffektivt produktionssätt där gränsen för vad som är möjligt ständigt flyttas framåt. Bland företagets kunder återfinns allt från små tillverkande företag till välkända svenska varumärken inom en stor mängd olika applikationer. Företaget är placerat i Falkenberg och omsätter cirka 100 miljoner. För mer information om företaget se: www.bendiro.se

Till Falkenberg söker vi nu en Konstruktör med produktionsteknisk inriktning

Vill du spela en viktig roll i framtagningen av nya produkter tillsammans med engagerade medarbetare och kunder? Vill du vara en del av ett växande företag i en mycket spännande bransch?

Ditt huvudfokus kommer att bli teknisk problemlösning, verktygskonstruktion och framtagning av ritningsunderlag.

I dina arbetsuppgifter ingår även metodförbättringar i produktionen, beredning, problemlösning tillsammans med operatörer ute i produktionen samt omställningar av produktionsutrustning. Flera av arbetsuppgifterna syftar till ökad effektivitet genom ständiga förbättringar. Erfarenhet av Lean manufacturing ser vi som meriterande.

I förlängningen kommer du att få ta ett ansvar vid upphandling av ny produktionsutrustning och verktyg där du bidrar med din kunskap. Inom kundsupport och vid kundbesök kommer du att vara teknisk expert. I rollen har du många kontaktytor både inom och utanför företaget under den tekniska chefen.

Vi tror du har en teknisk utbildningsbakgrund och ett antal års erfarenhet som konstruktör eller produktionstekniker inom tillverkningsindustrin. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och är van vid att arbeta tvärfunktionellt och i projektform. Vi ser gärna en bakgrund från ett mindre eller medelstort företag.

Som person har du ett starkt tekniskt intresse och uppskattar variation och utveckling. Du arbetar strukturerat, är lyhörd och samarbetsinriktad. För att lyckas tror vi du har en jordnära och prestigelös attityd.

Låter detta spännande kan vi erbjuda en teknisk utmaning i en spännande bransch där gränsen för vad som är möjligt ständigt flyttas framåt. För mer information om tjänsten kontakta Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390. Vi ser fram emot din ansökan snarast.

Ansök nu

Innesäljare

 

Gerdmans Inredningar AB är ett företag inom distanshandel av arbetsplatsinredning till kontor, lager och industri. Vi har en stark tro på utveckling av våra kunder och medarbetare genom hög service, rätt kvalitet och ett stort engagemang och ser digitaliseringen som en möjliggörare. Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och vi har försäljningskontor i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG och är noterat på Frankfurtbörsen. Årsomsättningen beräknas till ca 320 MSK. För information om företaget se www.gerdmans.se

Vi söker en Innesäljare

Vill du vara med och underlätta kundernas vardag hos en framgångsrik aktör med mer än 70 års erfarenhet av branschen?

Som innesäljare ingår du i ett säljteam på 12 personer. Ditt huvudfokus är att leverera högklassig service till kunder som tar kontakt via telefon, chatt och e-post. I arbetsuppgifterna ingå även rådgivning och offertskrivning.

Du arbetar även proaktiv och kontaktar kunder via telefon för att följa upp, lyssnar av signaler och behov för att skapa långsiktiga relationer samt erbjuda nya effektiva lösningar till deras arbetsplatser.

Som person är du affärsmässig, effektiv och drivs av nöjda kunder. Erfarenhet av försäljning och ett intresse för inredningsbranschen är en klar fördel.

Arbetsklimatet hos Gerdmans präglas av en familjär stämning, högt tempo och korta beslutsvägar. En anställning inleds alltid med en gedigen introduktion för att du ska känna dig trygg och komma in i arbetet så smidigt som möjligt.

Brinner du för att bygga kundrelationer baserade på service, kvalitet och engagemang då kan detta vara intressant för dig! För mer information om tjänsten kontaktar du Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391.Vi ser fram emot din ansökan snarast dock senast den 19/8.

Säljsupport/Planering (Tillsatt)

För kunds räkning söker vi en medarbetare inom Säljsupport/Planering 
Du kommer arbeta med stora delar av orderprocessen från order, leveransbokning, lager till utleverans. Tjänsten innebär frekvent kontakt mot kollegor och kunder. Du stödjer försäljningsavdelningen administrativt och hanterar kundfrågor och reklamationer.
Tjänsten kräver erfarenhet av ordermottagning och kundservice. För att lyckas krävs god datorvana och erfarenhet av CRM- och Affärssystem. Erfarenhet av SAP är en klar fördel. Du har lägst gymnasiekompetens samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Som person är du kommunikativ, drivande och har en god arbetsstruktur. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Är du en driven person som trivs i en miljö med högt tempo och tuffa kundkrav då kan detta vara jobbet för dig!
Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. För mer information kontakta Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391.
Tjänsten är placerad i Halmstad.

Ansök nu

Äldre tjänster →