Aktuella tjänster

Här hittar du mer information om tjänster, företag och sista ansökningsdag. Din information behandlas naturligtvis strikt konfidentiellt.

Säljsupport Skandinavien

 

RAM Nordic AB och Venatio AB ingår i samma företagsgrupp och är exklusiva distributörer i Skandinavien för innovativa produkter som möter extrema krav på användarvänlighet och tillförlitlighet. RAM Mounts erbjuder marknadens bredaste sortiment av montagelösningar för bl.a. kommunikations- och navigationsutrustning. Venatio AB erbjuder produkter inom optik, sikten och portabel vattenrening. För mer information se: www.ram-mount.se och www.venatio.se

Vi växer och behöver förstärka vår Säljsupport i Skandinavien

Trivs du med en utåtriktad roll, varierande arbetsuppgifter och internationella kontakter? Vi kan erbjuda ett ypperligt tillfälle till en utmanande roll i ett dynamiskt och växande företag. Du kommer komma i kontakt med innovativa produkter som ligger i framkant inom respektive områden samt en spännande kundbas med varierande behov.

Din huvuduppgift kommer att vara att arbeta med säljsupport inom de båda företagen. Du hanterar inkommande samtal från kunder och återförsäljare. Du svarar på produktfrågor och vägleder kunden till rätt lösning. Marknadsföring såsom framtagning av säljmaterial, planering och genomförande av mässor samt kundaktiviteter utgör återkommande inslag. En viktig del av tjänsten är även att stödja säljarna i deras vardag. I det varierade arbetsinnehållet ingår även administrativa arbetsuppgifter såsom inköp mot amerikanska leverantörer, orderhantering och fakturering.

Vi tror du har erfarenhet av en utåtriktad tjänst sedan tidigare, kanske inom marknad eller försäljning. Vi värdesätter ett tekniskt intresse, nyfikenhet och samarbetsvilja. Du har lägst gymnasiekompetens och goda kunskaper i svenska och engelska. Kunskaper även i finska, norska eller danska är en fördel.

Som person trivs du i en kommunikativ och samordnande roll. Du arbetar strukturerat och målmedvetet men samtidigt flexibelt. Då företagen växer finns det på sikt goda möjligheter att inom försäljning påverka din egen utvecklingsinriktning, inte minst med möjlighet till mer aktiv kundbearbetning såsom kundbesök.

Känner du igen dig i beskrivningen? Vi ser fram emot din ansökan senast den 2/12. Tjänsten är placerad i Halmstad och vi ser gärna kvinnliga sökanden. Vid frågor kontaktar du Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390.

Ansök nu

Kundservice & Orderhantering

 

TylöHelo Group är en av de största företagen inom bastu- och ångbadsbranschen. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter för en global marknad. TylöHelo Group har tillverkning av basturum, bastuaggregat och ånggeneratorer i Finland, Sverige, Tyskland och USA samt säljkontor i Norge och Storbritannien. TylöHelo är representerad i över 90 länder via sitt distributionsnät. För mer information se: www.tylohelo.com

Nu söker vi ytterligare en medarbetare inom Kundservice & Orderhantering

Är du intresserad av att arbeta i utåtriktad roll mot en internationell marknad? Du kommer spela en central roll i order- och leveransflödet ut mot företagets distributionsnätverk.

Du ser till att inkomna orders hanteras effektivt och korrekt samtidigt som du besvarar produkt- och leveransfrågor. Offertskrivning ingår som en naturlig del av arbetsuppgifterna tillsammans med planering och bokning av transporter från fabrik ut till kunden.

Specialprodukter hanteras utanför ordinarie arbetsflöden vilket kräver mer intern kommunikation och dokumentation.

Betalningssätten och villkoren varierar beroende på kund och marknad och kan i vissa fall innebära ett större krav på dokumentation, riskbedömning och förberedelser.

Vi tror du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom orderhantering och leverans i en internationell miljö. Du har lägst gymnasiekompetens och mycket goda kunskaper i engelska. Kunskaper i andra språk är meriterande.

Som person har du ett tydligt kundfokus, är kommunikativ och ordningsam. Du uppskattar ett varierat arbetsinnehåll, många kontaktytor och ett högt tempo.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då kan vi erbjuda dig en utåtriktad roll mot en internationell marknad. Vi ser fram emot din ansökan snarast dock senast den 5/12. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701 460 390 eller Andreas Nilsson 0701 460 391.

Ansök nu

Kvalificerad Redovisningschef

 

Gnotec Sweden är ett högautomatiserat företag specialiserat på avancerad pressning i kombination med motstånds-, smältsvets- och robotsvetsning. Kunderna består av europeisk fordons- och verkstadsindustri. Företaget har ca 375 anställda och omsättningen uppgår till ca 1 Mdkr. Koncernen Gnotec Group har totalt ca 700 anställda i sina verksamheter i Sverige, Slovakien och Kina. Omsättningen uppgår till ca 1,4 Mdkr. För mer information om verksamheten, se www.gnotec.com

Kvalificerad Redovisningschef

Söker du en utmanade och utvecklande ekonomitjänst i ett framgångsrikt företag? Är du intresserad av att växa i en samarbetsinriktad och effektiv miljö med internationella kontaktytor?

Som Redovisningschef får du en central roll där du ansvarar för företagets ekonomi- och redovisningsarbete och är ett stöd till cheferna i ledningsgruppen i ekonomiska frågor.

Du tar fram månads- och årsbokslut och ansvarar för resultatrapporteringen till vårt moderbolag.

Företagets likviditetsprognoser ligger på ditt ansvarsområde och du är en viktig del i företagets prognos- och budgetarbeten.

Till din hjälp har du tre till fyra medarbetare och rapporterar till företagets CFO. Företaget använder bl.a. affärssystemet Jeeves. Tjänsten är placerad i Kinnared.

Vi söker dig som har akademisk utbildning och lång erfarenhet inom området. Du är operativ till din läggning och har en god förmåga att analysera verksamheten och kommunicera vad du ser i siffrorna. Du är prestigelös och noggrann och tycker om att arbeta i team.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då kan vi erbjuda en utmanade tjänst i en utvecklande och trevlig arbetsmiljö.

Vid frågor kontakta Andreas Nilsson 0701-460 391 eller Carin Mossberger 0701-460 390. Vi ser fram emot din ansökan snarast.

Ansök nu

Fabrikschef

 

Smurfit Kappa koncernen är Europas största och en av världens ledande producenter av pappersbaserade förpackningar med ca 46000 anställda på 370 produktionsenheter i 35 länder och med en omsättning på ca 8,6 miljarder € 2017. Smurfit Kappa Sverige AB, med huvudkontor i Eslöv, utgör den svenska organisationen med ca 700 anställda på 11 enheter. Vi täcker hela kedjan från papperstillverkning till konstruktion och produktion av hållbara, praktiska och innovativa förpackningar i wellpapp. För mer info se www.smurfitkappa.seeller vår mikrosajt www.openthefuture.se.

Fabrikschef                                                                

Till vår produktionsenhet i Eslöv söker vi en Fabrikschef för ett utmanade och omväxlande arbete. Fabrikschefen har huvudansvaret för enhetens utveckling, till din hjälp har du full support från 130 av våra kunniga och motiverade medarbetare.

Fabrikschefen skall tillsammans med den lokala ledningsgruppen skapa en säker och utvecklande arbetsmiljö för våra medarbetare samt leda arbetet med att ständigt förbättra enhetens nyckeltal. Fabrikschefen har 9 direktrapporterande och rapporterar i sin tur till Operation Manager.

Vi söker en ledare som brinner för produktion och som tillsammans med oss vill växa och ta nästa steg i sin karriär och personliga utveckling. Befattningen kräver en person med hög teknisk kompetens, drivkraft och med förmåga att engagera och motivera underställd personal.

Vi tror att du idag arbetar som chef inom tillverkningsindustrin och innehar en högskoleutbildning med teknisk inriktning. Vårt koncernspråk är engelska och befattningen kräver mycket goda kunskaper både muntligt och skriftligt.

För att lyckas i rollen söker vi en person som har ett tydligt och starkt ledarskap. Du är analytisk, initiativrik samt självständig till din läggning och trivs i en internationell affärsmiljö.

Vi erbjuder en plats i en världsledande koncern med hög miljömedvetenhet och en stark drivkraft att ständigt utveckla vår verksamhet. Vi kan erbjuda dig de möjligheter och utmaningar som du behöver för att utvecklas både professionellt och som person.

I denna rekrytering samarbetar vi med Nilsson & Mossberger. Vid frågor kontaktar du Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390. Vi ser fram emot din ansökan senast den 2018-11-25.

Ansök nu

Operativ Ekonomiansvarig

Aktiebolaget Th. Schéle är ett skeppsmäkleri och logistikföretag baserat i Halmstad hamn. Verksamheten är i huvudsak inriktad på omlastning, lagring samt distribution av plåt och stål från hela världen. Idag har bolaget 16 anställda och omsätter runt 70 miljoner.   
För mer information om företaget se: www.th-schele.se.
 
Till Halmstad söker vi nu en Operativ Ekonomiansvarig 
 
Som ekonomiansvarig tar du det övergripande ansvaret för företagets operativa ekonomifunktion. Tjänsten är bred och omfattar löpande bokföring, månadsbokslut, moms- och skatteredovisning. Löner, kund- och leverantörs reskontra ingår likaså. Du är behjälplig i bokslutsarbetet samt sköter kontakter med externa intressenter och revisorn. Vissa administrativa arbetsuppgifter kan förekomma och du rapporterar till VD. 
 
Vi tror du har några års erfarenhet av en kvalificerad ekonomitjänst. Du har en ekonomisk utbildningsbakgrund med redovisningsinriktning eller annan relevant utbildning på lägst gymnasienivå. I denna rekrytering värderar vi dina erfarenheter högre än akademiska meriter. Körkort är en fördel. 
 
Som person är du stödjande och samarbetsinriktad. Struktur och noggrannhet är viktiga egenskaper för tjänsten. För att trivas tror vi du har en jordnära och prestigelös framtoning. Du ser fördelarna med att arbeta i en liten organisation med breda roller och ett stort personligt engagemang. 
 
Tycker du det verkar intressant ser vi fram emot din ansökan snarast då urval sker löpande. För mer information om tjänsten kontakta Andreas Nilsson 0701-460 391 eller Carin Mossberger 0701-460 390. 

Ansök nu

Utvecklare affärssystem

 

Vi har lång erfarenhet av att skapa systemlösningar till mindre och medelstora företag. Användarvänlighet, logik och flexibilitet är våra kännetecken. Vi arbetar med webb-, affärs-, och ekonomisystem och brinner för att våra kunder ska ha system som stödjer hela verksamheten. Från webbsajter till hela kundanpassade affärssystem med e-handel. För mer information se: www.montania.se

Vi söker ytterligare Systemkonsulter Affärssystem

Du trivs i ett mindre företag med varierade arbetsuppgifter, samarbete och ett stundtals högt tempo. Vi är ett drivet gäng med högt i tak och med en spännande framtid. Företaget är ekonomiskt stabilt och ägs av ledningen.

Efter en tids introduktion kommer du att bygga tilläggsfunktioner till befintliga affärssystem och hjälpa kollegor med större utvecklingsprojekt. I takt med att du lär dig kommer du själv att utveckla större systemlösningar. På lite längre sikt är målet att du även ska kunna ta ett större ansvar inom support och utveckling av våra kunder.

Jobbet är variationsrikt och innebär att prata med kunder om deras behov, föreslå lösningar och därefter programmera. Du har flera erfarna kollegor som du samarbetar med och får stöd av i din utveckling.

Förmodligen har du teknisk- eller naturvetenskaplig utbildningsbakgrund lägst på gymnasienivå. Andra utbildningar t ex inom Informatik, IT, webbutveckling eller ekonomi på högskolan kan också fungera. Har du bara intresse för databaser, gränssnitt och logik kan vi utbilda dig.

Projekten du arbetar med bygger på databasen FileMaker och kunskaper inom detta eller annan likvärdig erfarenhet inom systemutveckling och databaser är meriterande. Det är viktigt för oss att du kommer in i arbetsuppgifterna på ett bra sätt.

Som person har du ett intresse för att lära dig nya verktyg och arbetssätt och du drivs av att arbeta i team och leverera logiska och användarvänliga system. Du är lyhörd och engagerad med förmåga att förstå kundernas behov. Är du rätt person och brinner för utveckling har du stor möjlighet att utveckla din egen roll.

Känner du igen dig kan vi erbjuda dig en utmaning i en dynamisk miljö. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. Vid frågor ringer du Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390.

Ansök nu

Originalare

 

Gerdmans Inredningar AB är ett företag inom distanshandel av arbetsplatsinredning till kontor, lager och industri. Vi har en stark tro på utveckling av våra kunder och medarbetare genom hög service, rätt kvalitet och ett stort engagemang och ser digitaliseringen som en möjliggörare. Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har försäljningskontor i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG och är noterat på Frankfurtbörsen. Årsomsättningen beräknas till ca 370 MSK. För information om företaget se: gerdmans.se

Originalare för katalogproduktion

Ditt ansvarsområde kommer vara att säkerställa all originalproduktion av tryckta medier och att leverans sker i tid till vårt tryckeri. Det är du som färdigställer materialet, samt ansvarar för att leveranstider håller schemat. En viktig del av tjänsten är att utveckla processer, arbetssätt och användningen av våra system.

Du kommer bli en viktig spelare på vår sortiment & marknadsavdelning där du ingår i ett team på 20 personer. Här finns även kompetens och fokus inom den digitala delen av marknadsföringen vilken ska likriktas och samordnas.

Vi tror du har flera års arbetslivserfarenhet och kanske jobbar in-house eller på byrå med stora katalogproduktioner. Du har mycket goda kunskaper i InDesign. Erfarenhet av att arbeta med InDesign kopplat till ett PIM system (Product Information Management) ser vi som en klar fördel. Kunskap inom bildbehandling och enklare retusch är också meriterande.

Som person arbetar du effektivt, noggrant och är strukturerat. Att leverera med kvalitet är viktigt för dig. Du trivs med att arbeta i team men samtidigt ha egna och delvis rutinmässiga arbetsområden inom tryckta medier.

Känner du igen dig? Vi kan erbjuda en ansvarsfull roll med utvecklingsmöjligheter i en arbetsmiljö som präglas av driv och arbetsglädje.

I rekrytering av denna tjänst sammarbetar vi med Nilsson & Mossberger. För mer information om tjänsten kontaktar du Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391. Vi ser fram emot din ansökan senast den 17/10.

Ansök nu

Produktionsmedarbetare

 

Tata Steel ingår i Tata Group, en snabbväxande global företagsgrupp med 580 000 anställda och verksamheter i mer än 100 länder på alla världsdelar. Tata Group är aktivt i 7 av de största industrisektorerna – råvaror, teknik, IT, energi, konsulttjänster, konsumentprodukter och kemikalier. Ståldivisionen är ett av världens största stålbolag. Tata Steel ́s produk- ter och kompetens bidrar aktivt till en hållbar utveckling. Tata Steel är en av de ledande aktörerna på den nordiska marknaden. Vi rekryterar nu fler kompetenta personer för att fortsätta expansionen som syftar till att erbjuda nordisk industri en ännu bättre service och fler innovativa stålprodukter. För mer information se: www.tatasteeleurope.com

Halmstad Steel Service Center AB söker vi nu Produktionsmedarbetare

Halmstad Steel Service Center har ett brett spektrum av kunder både inom tillverknings- och bilindustrin. Verksamheten växer och vi söker nu ytterligare medarbetare till produktionen. Vi ställer samtidigt om fabriken mot LEAN och som en del av vårt team kommer vi stödja dig så du utvecklas i takt med vår verksamhet.

Produktionen består av klippning till formatplåtar samt spaltning av stålband, detta bedriver vi i vår moderna fabrik med strategiskt läge i Halmstad Hamn. Dina arbetsuppgifterna består framför allt av maskinomställningar, travers- och truckkörning.

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en klar fördel. Vi söker dig som vill vara med på en utvecklande resa tillsammans med vårt produktionsteam.

Vi värdesätter att du tar ansvar, är planerande och strävar efter att vara effektiv. Du är en lagspelare och kommer bli en viktig kugge i teamet. Vi söker dig som driver för att uppnå mål och inspireras av utmaningar. Vi ser framförallt till dina personliga egenskaper. Om du är den som beskrivs ovan tveka inte att söka. Vi kommer erbjuda dig en stabil och trygg arbetsplats och en mycket bra arbetsmiljö, du kommer få förtroende och inflytande både i ditt eget och teamets arbete.

Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701-460 390 eller Andreas Nilsson 0701-460 391. Vi ser fram emot din ansökan snarast.

Ansök nu

Vi söker fler medarbetare inom Revision

 

Baker Tilly Ahlgren & Co är idag ca 20 medarbetare och erbjuder tjänster inom revision, redovisning, löner, bokslut/årsredovisning och skatterådgivning. Från hösten 2018 är även Mjöbäcks Bokförings-& Revisionsbyrå AB en del av vårt företag. Vår verksamhet ägs och drivs lokalt och vi ingår i Baker Tilly Sverige, ett nätverk med ca 600 medarbetare på ett 70-tal kontor runt om i Sverige. För mer info se www.btac.se

Vi söker fler medarbetare

Vi har en stark tillväxt och behöver förstärka vårt team med fler kvalificerade revisorer, redovisningskonsulter och assistenter för att möta efterfrågan på våra tjänster.

Vi arbetar aktivt för att vara den bästa samarbetspartnern för våra kunder och satsar därför mycket på utbildning och utveckling av vår personal och våra tjänster. För oss är det viktigt att våra medarbetare är kompetenta men också att du gillar och delar våra kärnvärden.

Vi tror att du är en pigg och nyfiken person som har lätt för att lära, du är framåt, social och gillar att arbeta tillsammans med andra. Du är engagerad och tycker om att ta ansvar för ditt arbete. Dina blivande kollegor trivs på jobbet och ser fram emot att välkomna dig som en i gänget.

Våra kontor finns centralt i Falkenberg, Varberg och Mjöbäck och vi arbetar tillsammans som en gemensam enhet. Hos oss är det möjligt att påverka det dagliga arbetet och medverka till företagets fortsatta positiva utveckling.

Vi söker dig som har erfarenhet av revision och/eller bokföring/bokslut men vi söker även dig med ambitioner som är nyutexaminerad med ekonomisk utbildning och har stort intresse för branschen och yrket.

Vi rekryterar löpande, skicka din ansökan redan idag!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Rådgivare

 

Almi investerar i framtida tillväxt och vi erbjuder finansiering, rådgivning och riskkapital. Vårt uppdrag är att med kompetens, kapital och nätverk öka möjligheterna för företag i Halland att växa. Vi är 11 medarbetare i Halland och har kontor på Slottsmöllan i Halmstad. Almis kunder finns över hela länet, så arbetet kräver resande inom länet. Vi arbetar med företag i alla skeden, från sådd- och nyföretagarfas till expansionsfas. Varje år har vi i Halland ca 600 unika kunder och våra kunder finns i många olika branscher. Almi ägs av statliga Almi Företagspartner AB samt Region Halland. Almi finns över hela landet med regional kunskap och ett internationellt perspektiv. Almis vision är att investera i framtida tillväxt. Målet är fler att innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. För mer information se: www.almi.se 

Nu söker vi en Rådgivare 

Vill du arbeta i ett flexibelt företag, i en omväxlande roll och med det spännande uppdraget att utveckla näringslivet i Halland? Då ska du söka tjänsten som rådgivare till företag i tillväxt. Almis övergripande mål är att fler innovativa idéer når marknaden framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. På Almi brinner vi för att utveckla företag. Vi är en partner med bredd som erbjuder våra kunder rådgivning, lån och riskkapital. Tjänsten innebär en vidare satsning på rådgivning till företag som vill arbeta med hållbar tillväxt.

Dina arbetsuppgifter 

På Almi arbetar du självständigt med stort ansvar för våra kunders framtida utveckling. Det är ett utåtriktat arbete som innebär kontakt med företagare inom olika branscher och olika målgrupper. Du genomför behovsanalyser för att identifiera kundens behov och matchar det sedan med rätt erbjudande inom Almis portfölj. Rådgivaren är en resurs för ägare/VD som vill utveckla sitt befintliga företag. Du analyserar affärsidéer och är bollplank, du arbetar med tillväxtrådgivning i unika bolag, och du driver projekt och program där du även aktivt medverkar. Du söker aktivt nya kunder som har tillväxtpotential och vill expandera på både en nationell och internationell marknad.

Rollen innebär att driva tillväxtprocesser i befintliga bolag med fokus på lönsamhetsstyrning och där proaktivitet och försäljning blir mycket viktigt då du blir ansvarig för att bygga en kundbas inom ett nytt rådgivningsområde. Arbetet är mestadels självständigt, men du jobbar nära andra affärsutvecklare med olika spetskompetenser, så som innovation, nyföretagande och finansiering. Vi är en tight grupp, så förmåga att jobba i team är en förutsättning.

Din profil

Du har akademisk utbildning gärna inom ekonomi. Du har erfarenhet från finansiering och ekonomisk styrning, har du även erfarenhet från att driva små eller medelstora företag, gärna företag som haft en snabb och kraftig expansion. Erfarenhet att leda, driva och genomföra projekt är också ett plus. Vi söker dig som brinner för att utveckla regionens företag. Du är operativ, driven, resultatinriktad och har ett genuint intresse av att arbeta med och entusiasmera människor. Du har förståelse för företagares villkor. Du är en god lyssnare, prestigelös, har hög integritet och stimuleras av att se andra lyckas. Du har erfarenhet av att skapa goda relationer i och utanför organisationer och stimuleras av en verksamhet med stark regional förankring, många intressenter och medfinansiärer. Du motiveras av det offentliga och marknadskompletterande uppdraget som Almi har och kan vara representativ för Almis hela verksamhet vad gäller uppdrag och värderingar. Tjänsten utgår ifrån Almis kontor i Halmstad.

Vi ser fram emot din ansökan snarast då urval sker löpande. Frågor besvaras av Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390.

Är du Almi Hallands nästa rådgivare? Varmt välkommen med din ansökan!

 

Ansök nu

Äldre tjänster →