Lösningsorienterad Supporttekniker

Vill du följa med Gordion AB inom en kraftigt växande framtidsbransch? Gordion som Sveriges största aktör erbjuder innovativa lösningar för självbetjäning. Vi har revolutionerat biluthyrningen med helautomatiska lösningar för bland annat Hertz, vi erbjuder såväl presentkort till Sveriges köpcentra som biljettautomater och incheckningslösningar. För mer information se www.gordion.se

Rekrytering Avslutad

Till Halmstad söker vi nu en Supporttekniker.

Det blir din huvuduppgift att säkerställa tillförlitligheten och funktionaliteten hos våra självbetjäningskiosker ute hos våra kunder. Varje enhet fjärrövervakas och skickar fortlöpande statusrapporter. Denna information ligger i stor utsträckning till grund för ditt arbete. Oftast får du tidiga indikationer på problem via övervakningssystemet men det kan även vara kunden som kontaktar dig. Du analyserar källan till problemet vidtar därefter nödvändiga åtgärder för att lösa det. Felsökning sker till stor del över internet.

Varje kiosk är moduluppbyggd och för att minimera stilleståndstiden ute hos kunden finns ett system med utbytesenheter. Som supporttekniker löser du alla problem som kan relateras till kiosken, både i hård- och mjukvara. Oftast är det du som initierar de felavhjälpande åtgärder. Åtgärderna utförs av lokala samarbetspartners men ibland åker du ut och löser problemen. Du är även behjälplig vid installation av nya enheter ute på marknaden. Sammantaget innebär tjänsten cirka 30 resdagar per år.

För att lyckas tror vid det krävs några års erfarenhet av teknisk problemlösning. Kanske har du arbetat som nätverkstekniker eller motsvarande. Du är en van PC användare och har både praktisk och teoretisk kunskap om datorer och operativsystemet Windows. Kunskaper i kommunikation och nätverk är viktigt och erfarenhet av C#, C++, SQL Server och nätverk är det en stor fördel. Tjänsten kräver körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du nyfiken samt har ett starkt teknikintresse. Du uppskattar ett varierat arbetsinnehåll och ett högt tempo. Produkternas komplexitet kräver logiskt tänkande och en utpräglad analytisk förmåga i kombination med ett praktiskt handlag. Du arbetar självständigt men är ofta beroende av andra för att utföra ditt arbete vilket kräver en prestigelös attityd, samarbetsförmåga och en pedagogisk läggning.

Har du ett starkt tekniskt intresse och är intresserad av teknisk problemlösning? Då kan vi erbjuda en varierad, tekniskt utmanande tjänst i en framtidsbransch som växer kraftigt. Vi ser fram emot din ansökan senast den 31/5 ställd till: info@enoem.se. Märk din ansökan ”servicetekniker Gordion”. Vid frågor kontakta Carin Mossberger 0701-460 390 eller Andreas Nilsson 0701-460 391.