Customer Support/Coordinator (Tillsatt)

 

Tyri startades 1990 och har lett utvecklingen mot nya belysningsprodukter och arbetar idag med många av de större internationella tillverkarna av arbetsfordon. Tyri erbjuder marknadens bredaste och mest moderna program av arbetsstrålkastare. Sedan 2002 ingår vi i en internationell grupp – the TYRI Alliance – med produktion i både Europa och USA. 2017 omsatte Tyri Sweden AB 101 miljoner SEK och har idag 41 anställda. För mer information om företaget se: www.tyri.se

Till Göteborg söker vi nu Customer Support/Coordinator

Tyri befinner sig en kraftig expansion och söker nu en medarbetare inom orderhantering, planering och kundservice. Rollen innebär daglig kontakt med flera funktioner på företaget samt med den internationella säljorganisationen. Kunderna återfinns inom en mängd olika applikationer på en internationell marknad där behov och utvecklingsnivå varierar.

Hantering av order och vägledning i samband med förfrågningar är viktiga delar av rollen. Du ansvarar för hanteringen av kundorder via e-post och uppkopplingar mot kundspecifika prognos- och orderläggningssystem samt telefonväxel. Produktionsplanering och fakturering ingår likaså samt uppdatering av prislistor och kundregister i affärssystemet.

I kundkontakterna informerar du om förändringar, förseningar och besvarar enklare tekniska frågor. För att effektivisera lagerhantering och distribution stödjer du säljarna i arbetet med att optimera kundernas beställningsvolymer.

Mot mindre nordiska kunder arbetar du mer proaktivt med avstämningar, leveransuppföljningar och produktutvärderingar. Du rapporterar till produktionschefen.

Vi tror du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med internationella kontakter. Teknikintresse samt erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem är en stor fördel. Du har en relevant utbildningsbakgrund, lägst gymnasiekompetens och goda kunskaper i engelska. Kunskaper i övriga språk är meriterande.

Som person är du kommunikativ, ordningsam och flexibel. Du sätter stort värde i att tillgodose kundernas behov på ett positivt och professionellt sätt. För en hjälpsam, engagerad och ansvarstagande person finns stora utvecklingsmöjligheter.

Är du intresserad av varierade arbetsuppgifter i en internationell miljö med många kontaktytor? Då ser vi fram emot din ansökan senast den 4/2. Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390.

Ansök nu