Administrativ Ordermottagare

För kunds räkning söker vi nu en administrativ ordermottagare till ett företag i Halmstad.

Rekrytering Avslutad

Tjänsten är till stor del självständig. I arbetsuppgifterna ingår att ta emot order, offertskrivning, kund- och lagerförfrågningar. En viktig del av tjänsten är att upprätta arbetsorder utifrån kundens önskemål. Du bygger upp produktstukturen och förbereder produktionsunderlag i MPS-systemet.

I den administrativa delen av rollen ingår inköp av råmaterial, reklamationshantering och arkivering. Du är även med i interna projekt kring tidsuppföljning och kalkylering.

Vi tror du har erfarenhet från ett tillverkande företag där du har haft liknande arbetsuppgifter. Ekonomisk eller teknisk utbildningsbakgrund på gymnasienivå är lämpligt. Du har goda svenska och engelska kunskaper både i tal och skrift. Övriga språk är meriterande.

Som person har du en god social förmåga och har en fallenhet för att planera och organisera. Vi tror att en god arbetsstruktur och förmågan att snabbt lära sig nya saker är förutsättningar för att lyckas i rollen. Det är en viktig drivkraft för dig att leva upp till kundens förväntningar.

Känner du igen dig kan vi erbjuda en omväxlande tjänst i ett stabilt företag med expansionsplaner.

För mer information om tjänsten kontakta Andreas Nilsson 0701-460 391 eller Carin Mossberger på 0701 -460 390 på ENoEM rekrytering. För att söka tjänsten skickar du din ansökan till info@enoem.se , urval sker löpande.