Digital Marknadsförare

Hör vad du vill. När du vill. Ibland behövs lite hjälp för att kunna ta del av livets alla ljud. Med hjälp av OnDeMove’s samtalsförstärkare TYR® kan personer med mild till medelsvår hörselnedsättning på nytt få återuppleva ögonblick som de gått miste om. Mohsen Haj-Bolouri är grundaren bakom TYR teknologin. Mohsen har 20 års erfarenhet av hörselhjälpmedel inom sjukvården samt utbildad inom matematik, fysik och audiologi. Driven av nyfikenhet och med viljan att underlätta vardagen för miljontals människor har han utvecklat världens mest tillförlitliga, bekväma och användarvänliga samtalsförstärkare. Nu står företaget inför en lansering av produkten på marknaden och en spännande resa där fler på nytt kan få uppleva något de saknat. OnDeMove utmanar det etablerade sättet att få hjälp genom att erbjuda produkten direkt till konsument. Sätt i hörlurarna och hör världen, enklare kan det inte bli. För mer information om företaget se: www.ondemove.eu

Nu söker vi en Digital Marknadsförare

Är du nyfiken, brinner för digital marknadsföring och har väntat på möjligheten att få vara med från början? Personen vi söker är affärsorienterad och analytisk, kombinerat med en prestigelös attityd, hjälpsamhet och samarbetsförmåga som passar i det lilla företaget!

Tillsammans med VD och styrelse skapar ni strategier och mål för att etablera varumärket på den globala marknaden. Din stora utmaning blir sedan att driva företagets marknadsföring och försäljning i digitala kanaler i den utsatta riktningen. Eftersom du är väl insatt i området vet du att uppföljning och analys är naturliga inslag i arbetet. Är du intresserad av försäljning och marknadsföring via andra kanaler såsom detaljister och kedjor, kan du även bistå här även om tyngdpunkten i tjänsten är digital. Du rapporterar till VD.

Viktiga delar av arbetet är att kartlägga och bearbeta olika kundgrupper, utveckla hemsida och e-handeln. Dina analyser väger tungt för hur marknadsföringsresurserna ska fördelas på ett optimalt sätt för att stärka varumärket. Du kommer även vara delaktig i utvärderingen av och som beställare mot externa samarbetspartner.

Vi tror du har några års erfarenhet från ett mindre till medstort företag där du ansvarat för den digitala marknadsföringen på webben och i sociala medier. Tjänsten kräver goda kunskaper i Google Analytics, Google AD:s och SEO. Du behärskar även de sociala kanalerna och hur annonsering ska drivas mot konsument. Du har en relevant utbildning samt god kommunikationsförmåga med en kreativ anda i formuleringar och uttryck, både i svenska och engelska.

Som person har du ett starkt intresse för marknadsföring och försäljning samt en utpräglad förmåga att förstå sambanden mellan varumärke, konsument, distribution, försäljning och lönsamhet. Det är viktigt för oss att du passar in i gruppen och att du har en stark drivkraft att lära dig produkten och branschen. Då vi befinner oss i början av en resa kommer egenskaper som uthållighet, målinriktning och positiv framåtanda kombinerat med ett trevligt kundbemötande vara avgörande för att lyckas långsiktigt.

Vill du vara med på den banbrytande resan och spela en viktig roll i utvecklingen av företaget? Har du frågor tveka inte att höra av dig till Carin Mossberger 0701–460 390 och Andreas Nilsson 0701–460 391.

Varmt välkommen med din ansökan!