Ekonomiassistent

Med våra två varumärken, Gerdmans och Runelandhs, är vi ett företag som genom ett heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakterhjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö. Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Med 75 års erfarenhet så har vi lärt oss att varje arbetsplats är unik och har sina egna behov. Vårt mål är att erbjuda allt från skräddarsydda lösningar och tjänster till de enklaste produkterna. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. För mer info se: www.gerdmans.se

Nu söker vi en driven Ekonomiassistent

Är du en driven person som vill vidareutvecklas inom ekonomiområdet? I rollen som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett ekonomiteam om 6 personer och initialt stötta upp främst inom arbete med leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta med hela leverantörsreskontraflödet så som ankomstregistrering, kontering, uppföljning och avstämningar samt var ett bollplank i frågor som rör reskontran. Betalningar, bokslutsarbete och avtalshantering ingår likaså och du bistår även i likviditetsplaneringen samt ansvarar för interna projekt.

Processer och rutiner är väl etablerade inom reskontran men det finns alltid utvecklingsområden som du mer än gärna får vara med att påverka. Vi ser därför att du har ett starkt systemintresse, att du har en fallenhet för att snabbt navigera i system och att du har en god förståelse för de ekonomiska principerna och flödena.

I en pågående förändrings- och digitaliseringsresa är målsättningen att så småningom arbeta med en strukturerad arbetsrotation vilket innebär att du kommer att få möjlighet att jobba i en bredare roll inom kund- och leverantörsreskontran.

Vi tror du har en eftergymnasial ekonomiutbildning eller motsvarande. Du har goda kunskaper inom Office-paketet (främst Excel). Erfarenheter inom redovisning är ett krav tillsammans med goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du nyfiken och motiveras av att driva ditt eget arbete framåt där du även bidrar med nya idéer och perspektiv. Då arbetet innebär en hel del externa och interna kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad. Du rapporterar till redovisningschefen.

Vi kan erbjuda dig en utvecklande ekonomiroll i ett framgångsrikt företag med en engagerad, prestigelös och familjär stämning.

Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391.

Varmt välkommen med din ansökan!