Marknadskoordinator

Almi erbjuder finansiering, rådgivning och riskkapital. Vårt uppdrag är att med kompetens, kapital och nätverk öka möjligheterna för företag i Halland att växa. Vi är 11 medarbetare i Halland och har kontor på Slottsmöllan i Halmstad. Almis kunder finns över hela länet, så arbetet kräver resande inom länet. Vi arbetar med företag i alla skeden, från sådd- och nyföretagarfas till expansionsfas. Vi finns över hela landet med regional kunskap och ett internationellt perspektiv. Varje år har vi i Halland ca 600 unika kunder och våra kunder finns i många olika branscher. Almi ägs av statliga Almi Företagspartner AB samt Region Halland. Almis vision är att investera i framtida tillväxt. Målet är fler att innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. För mer information om Almi se: www.almi.se

Med placering i Halmstad söker vi nu en Marknadskoordinator, projektanställning 12 månader– med möjlighet till förlängning

Vill du arbeta i ett flexibelt företag, i en omväxlande roll och med det spännande uppdraget att utveckla näringslivet i Halland? Då ska du söka tjänsten som marknadskoordinator nu. Almis övergripande mål är att fler innovativa idéer når marknaden framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt.

På Almi brinner vi för att utveckla företag. Vi är en partner med bredd som erbjuder våra kunder rådgivning, lån och riskkapital. Tjänsten innebär en satsning på att öka Almi Hallands kännedom i syfte att möjliggöra för fler företag att kunna ta del av våra erbjudanden.

Dina arbetsuppgifter

Rollen är bred och marknadskoordinatorn är ansvarig för att planera och genomföra marknadsaktiviteter med syfte att stärka Almis varumärke och erbjudanden. Det innebär att ansvara och hantera vårt nyhetsbrev, ta hand om hemsidan och sociala kanaler, event, PR och även ta hand om vår årliga kundtidning Momentum. Marknadskoordinatorn samverkar med affärsansvarig för att verkställa de aktiviteter som finns uppsatta i marknadsplanen. Till sin hjälp finns både externa byråer, andra marknadskoordinatorer och Almis moderbolag. Personen kommer att marknadsföra och sälja in Almis hela erbjudande till kunder och samarbetspartners i linje med företagets målsättningar. Arbetet innebär också ett administrativt ansvar, vilket kan innebära uppföljning i vår kunddatabas eller organisera inför möten och konferenser.

Du bör ha ett intresse för näringsliv och företagande, då rollen på sikt kan komma att träffa nya kunder på initiala möten. Där är syftet att identifiera behov och ge förslag på interna eller externa kontaktvägar.

Din profil

Vi ser gärna att du har en högskoleexamen inom ekonomi, marknadsföring eller likvärdig kompetens.

Vi söker dig som vill vara med att öka kännedomen om Almi och kanske vill pröva på något nytt. Du kan också vara i början av din karriär och vill skaffa dig värdefull erfarenhet för framtiden.

Som person kan du inspirera och engagera våra kunder, vara kreativ men samtidigt strukturerad och tycker om att ta egna initiativ. Du har en hög kommunikationsförmåga, känner dig trygg i att skriva viss text, kan hantera sociala medier, är utåtriktad och duktig på att nätverka. Som person gillar du att få andra att trivas, är ordningsam och har ett öga för detaljer. Du har ett intresse för affärsutveckling och näringsliv, och kan på sikt tänka dig att träffa nya företag på initiala möten. Inom Almi är det dessutom viktigt att man är nyfiken, omvärldsorienterad, flexibel och inkluderande.

Vi ser fram emot din ansökan snarast då urval sker löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390.

Varmt välkommen med din ansökan!