Redovisningschef med intresse för Controlling

HomeMaid har sedan 1997 hjälpt tusentals familjer med veckostädning, hushållsnära tjänster och annan städhjälp, så att de får tid till det som är viktigt på riktigt. Rent magiskt, faktiskt! Företaget finns idag representerat på 20 orter och erbjuder hemservicetjänster till privatpersoner, företag och kommuner. Idag har HomeMaid en stadig tillväxt, 1200 anställda och omsätter cirka 400 MSEK. Företaget bidrar även till samhällsnyttan som integrationsmotor. För mer information se: www.homemaid.se

Nu söker vi en Redovisningschef med intresse för Controlling

Vill du bli en del av ett tillväxtföretag? Har du erfarenhet av redovisning och vill utvecklas inom analys och controlling? Lockas du av att arbeta på ett företag som har högt i tak, stort engagemang och familjär känsla? Missa då inte att söka tjänsten hos HomeMaid i Halmstad!

Förutom att bli en del av ett företag i en tillväxtbransch, med härliga kollegor som börjar varje morgon med frukost tillsammans, får du också stor möjlighet till flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och friskvårdstimmar varje månad. Arbetsplatsen är belagd i centrala Halmstad.

Arbetet som redovisningschef innebär ansvar för hela redovisningsprocessen såsom bokföring, månads- och årsbokslut samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter. I rollen kommer du även stödja dina medarbetare i deras funktioner, bland annat inom lön och reskontra.

Du kommer ingå i en grupp om tio personer och rapporterar till CFO. Tjänsten innebär personansvar för fyra ekonomiassistenter. En viktig del av tjänsten är de månatliga uppföljningarna av de 20 kontoren runt om i Sverige.

Resultatutfall och KPI:er analyseras av dig och du förväntas ha förmågan att se bakom siffrorna och förklara utveckling samt avvikelser. Utveckling och effektivisering ingår i rollen och du strävar efter att skapa effektivare processer ofta med hjälp av digitalisering.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande roll. Vi tror du har en högskoleutbildning i ekonomi eller motsvarande kompetens genom erfarenhet. Du är en van affärssystemanvändare, har goda kunskaper i Excel och är digital i ditt arbetssätt. Har du erfarenhet av koncernredovisning ser vi det som positivt.

För att nå framgång är du ansvarstagande, flexibel och har ett öga för detaljer. Tjänsten kräver en fallenhet för att analysera ekonomisk information och leda andra. Du är lösningsorienterad och ser förbättringspotential, har glimten i ögat och är energisk. Finns det möjligheter att effektivisera och utveckla processer driver du gärna förbättringsprojekt.

Vi kan erbjuda en bred och utvecklande ekonomiroll i ett tillväxtbolag med stort fokus på personalens välbefinnande. För att trivas bör du känna att värderingar såsom: pålitlig, engagerad, driven, inkluderande och glädjespridande stämmer med dina egna.

Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701-460391. Vi ser fram emot din ansökan senast den 9/10. Välkommen med din ansökan!