Supply Chain Coordinator

Diab söker Supply Chain Coordinator till Laholm

Diab värdesätter säkerhet, kundfokus och pålitlighet, vi har en ”Can do” inställning vilket ger en högeffektiv organisation. Vi tror att kvalitet och nöjda kunder är ett direkt resultat av våra medarbetares arbetstillfredsställelse. Genom att tillvarata medarbetares tankar, idéer och kunskap driver vi vår utveckling framåt genom ett ständigt förbättringsarbete.

Har du erfarenhet av att arbeta koordinerande, administrerande eller planerande och vill arbeta med logistik i ett internationellt bolag?

Som Supply Chain Coordinator hos oss kommer du att jobba i ett team på 8-10 personer som bland annat ansvarar för ordermottagning och produktionsplanering, råvaruinköp, materialhantering, lager och transporter. En nära kontakt hålls till våra säljbolag runt om i världen. Som planeringsverktyg använder vi MOVEX och APP. Jobbet innebär även att lyssna av/analysera kundernas prognoser för att tillsammans med produktionsgrupperna göra en matchande kapacitetsplanering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Produktionsplanering i Movex
  • Lageroptimering/kontroll
  • Avrop och beställning av material
  • Arbeta nära produktion och logistik för att utveckla och optimera planeringen
  • Rationalisera eller eliminera administrativa arbetsuppgifter
  • Delta och vara drivande i förändringsarbeten och utvecklingsprojekt
  • Stöd till chefer i logistiska och digitala frågor samt bidra till verksamhetsutveckling
  • Ta fram nya rutiner och delta i processer som berör hela företaget

Du kommer att rapportera till Supply Chain Manager.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som är högskoleingenjör eller motsvarande med minst 2 års erfarenhet, företrädesvis inom produktion och IT. Du har erfarenhet av mps system, artiklar, strukturer och kalkyler. Kunskap inom transportnätverk, landtransport samt sjöfrakt, transportplanering och avvikelser kopplat till detta samt förtullning och TIR. Du besitter en avancerad nivå i Excel, har du erfarenhet från Movex är det meriterande. Du har hög förståelse inom affärssystem, databaser och gärna Qlick view eller liknande. Koncernspråket är engelska varför svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. För att trivas med rollen gillar du att planera, analysera och driva förbättringar.

Vem är du

Vi söker en proaktiv och driven högskoleingenjör inom logistik och en framtida specialist som vill driva förändringsprocesser, är målinriktad och trivs med att bygga struktur och effektivitet. Du är noggrann och mån om att leverera kvalitet samt har en mycket god analytisk förmåga.Du har förmåga att administrera och analysera information för att återkoppla till verksamheten.Du kan arbeta självständigt men har samtidigt lätt för att samarbeta och kommunicera med människor på ett tydligt och konstruktivt sätt. Du trivs att arbeta i ett högt tempo i en flexibel verksamhet.

Du erbjuds

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb på ett internationellt företag i Laholm där vi expanderar och investerar för framtiden. Här finns utmärkta möjligheter att växa både personligt och karriärmässigt. Du kommer att få möjlighet att arbeta i många typer av projekt. I ditt arbete kommer du utveckla processer och arbetssätt.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning 100%, tillträde snarast.I denna rekrytering samarbetar vi med Nilsson och Mossberger. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Carin Mossberger på 0701–460390 eller Andreas Nilsson 0701–460391. Vi ser fram emot din ansökan snarast dock senast den 29/2, urvalet av ansökningar sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!