Supply Chain Manager

Diab är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av kärnmaterial till olika typer av sandwich-kompositlösningar som gör kundernas produkter starkare, lättare och smartare. Diabs kärnmaterial används bland annat till vingar i vindkraftverk, vid tillverkning av båtar, flygplan, tåg och bussar samt inom byggnadskonstruktion.

Diabkoncernen är en av världens största tillverkare av strukturella kärnmaterial med en omsättning på ca 1,5 miljard SEK och 1 300 medarbetare. Med sex strategiskt placerade tillverkningsenheter och 14 helägda försäljningsbolag runt om i världen är Diab väl positionerat för att erbjuda sina globala kunder service på lokal nivå. Diab AB i Laholm är ett produktionsbolag med en omsättning på 545 miljoner och 220 anställda. Fabriken är certifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001. Läs mer om oss och våra produkter på: www.diabgroup.com

Diab söker Supply Chain Manager

Diab värdesätter säkerhet, kundfokus och pålitlighet, vi har en ”Can do” inställning vilket ger en högeffektiv organisation. Vi tror att kvalitet och nöjda kunder är ett direkt resultat av våra medarbetares arbetstillfredsställelse. Genom att tillvarata medarbetares tankar, idéer och kunskap driver vi vår utveckling framåt genom ett ständigt förbättringsarbete.

Vi söker dig som vill anta utmaningen som Supply Chain Manager. Vi erbjuder dig en utvecklande och spännande roll i ett bolag i förändring där fokus ligger på digitalisering och utveckling av processer och flöden samt våra medarbetare. Du kommer att inneha en nyckelposition och har stora möjligheter att påverka bolagets riktning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Optimera leverans/produktionsplaneringen för att bibehålla en hög leveranssäkerhet men samtidigt höja produktionseffektiviteten.
  • Optimera inköp/egentillverkat och buffernivåer.
  • Säkerställa att kunder och andra intressenter får relevant information.
  • Införa förbättringsprojekt inom ditt område.
  • Analysera och konkretisera prognoser.
  • Budgetansvar för bl a personal, inköp och investeringar. Resursplanering, prognoser och leverantörskontakter ingår också som viktiga delar i rollen.
  • Organisera gruppen för att serva kunderna och optimera produktionen avseende kostnader, kvalitet och ledtider.

Som Supply Chain Manager ansvarar du för en grupp på 17 personer som sköter all kundsupport mot våra säljbolag. I rollen ingår också inköp mot interna och externa leverantörer, produktionsplanering, beredning av kundritningar samt prognoser, offerter och kalkyler.

Din främsta arbetsuppgift är att skapa effektivitet i vårt logistiska flöde genom alla processer. Ditt ansvar är att säkerställa att processer och rutiner är optimerade samt att ett aktivt förbättrings- och rationaliseringsarbete bedrivs inom området. Tjänsten ingår i strategigruppen för Laholm och du kommer att rapportera direkt till VP Operations Sweden.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som är civilingenjör eller motsvarande med minst 5 års erfarenhet, företrädesvis inom produktion och Logistik. För att nå framgång behöver du kunskaper inom strategisk resursplanering, Lean, TOCoch ledarskap.

Digitalisering och IT är en naturlig del i din kompetens. En avancerad nivå i Excel är en förutsättning och har du erfarenhet från Movex är det en merit. Du har god förståelse för affärssystem, databaser och gärna Qlick view eller liknande. Koncernspråket är engelska varför svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Vem är du

Vi söker en proaktiv ochaffärsdriven ledare inomlogistik. Du är trygg i Supply Chain området och har byggt och utvecklat processer samt varit kravställare på IT-stöd och affärssystem inom ditt område. Du är målinriktad och trivs med att bygga struktur och effektivitet. Du är noggrann och mån om att leverera kvalitet samt har en mycket god analytisk förmåga.

Du är duktig på att skapa förståelse för nya arbetssätt och att uthålligt driva och pedagogiskt visa vägen för ett gemensamt arbetssätt. Du trivs att arbeta i ett högt tempo i en flexibel verksamhet.

Du erbjuds

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb på ett internationellt företag i Laholm där du har utmärkta möjligheter att växa både personligt och karriärmässigt. I ditt arbete kommer du utveckla både personal, processer och arbetssätt.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Nilsson & Mossberger. Har du frågor om tjänsten är du välkommen attringa rekryteringskonsult Carin Mossberger, 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460391 på Nilsson & Mossberger AB.Välkommen med din ansökan senast 2019-10-15.

Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara ett hållbart och välkomnande företag. Vi eftersträvar och värdesätter en jämn könsfördelning, olika etnisk och kulturell bakgrund. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster.