Verksamhetscontroller
Dooria är en av de ledande producenterna av dörrar i Norden. Dooria har över 100 års erfarenhet av att producera dörrar med hög kvalitet. Dörrarna tillverkas på fem fabriker i Norden och huvudkontoret för försäljningen i Sverige ligger i Kungsäter c:a 30 minuter från Varberg. Dooria Kungsäter AB:s innerdörrar är bland de mest exklusiva i Norden. Dörrarna säljs i första hand via återförsäljare och husproducenter. Marknadsbolaget Dooria Sverige AB har c:a 60 anställda och omsätter c:a 300 miljoner kronor. www.dooria.se
Rekrytering Avslutad
Dooria Sverige söker nu en analytisk och driven verksamhetscontroller som ska medverka i den dagliga driften av Försäljnings- och Marknadsavdelningen. I din roll kommer du främst att vara ett stöd till resultatansvariga chefer gällande rapportering och ekonomistyrning. Du kommer medverka i ledningsgruppen och ansvara för rapportering samt driva arbetet av ekonomistyrning och nyckeltal. Du kommer även vara ett stöd till vår VD i koncernfinansiella frågor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Budgetering, prognostesring och uppföljning av och för Försäljnings- och Marknadsavdelningen i Sverige
• Förbereda underlag och stödja försäljningschef i prissättning
• Ansvarig för kreditbevakning
• Delta och stödja försäljningschef vid större upphandlingar och förhandlingar med återförsäljare
• Ansvara för Försäljnings- och Marknadsavdelningens månadsbokslut för den svenska verksamheten
• Medverka vid framtagning av budget samt uppföljning av utfall gentemot ansvariga chefer inom Försäljnings- och Marknadsorganisationen
• Stödja VD med förberedelserna till styrelsemöten
• Medverka vid styrelse- och ledningsmöten
• Utföra ad-hoc analyser
• Efterkalkylering
• Framtagande av rapporter och nyckeltal för verksamheten
• Delta i bokslutsarbetet samt analys av balans och resultatrapport
Vi söker dig som har akademisk examen i företagsekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet som Business Controller. Du har goda kunskaper i Excel och PowerPoint. Meriterande är erfarenhet från Jewes eller liknande affärssystem. Dessutom har du mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.
Som person är du kommunikativ, initiativrik och har förmågan att säkerställa hög kvalitet i ditt arbete. Du är driven, analytisk, har god affärsmässig förståelse och trivs att arbeta i en dynamisk miljö. Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete i ett expansivt företag. Vi är ett företag där du snabbt kommer känna dig hemma.
Fråger kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger, ENoEM Rekrytering AB, telefon: 0701-460 390.
Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan senast 2010-06-20 ställd till info@enoem.se